Coito Ergo Sum – politička porno oda tranziciji po De Sadeu (Filozofija u budoaru)
KOPRODUKCIJA TOFA & TEATAR RUBIKON
COITO ERGO SUM- politička porno oda tranziciji
U INK 6. i 7. listopad 2013. u 20 sati
Producenti: /Teatar/ Rubikon – Rijeka, TOFA – Pula
Partneri: Istarsko narodno kazalište Gradsko kazalište Pula,
Centar za pokret, Split, projekt Gender Crossroads
Glazbena produkcija – mix, master: Studio Triban – Buje
Autorica teksta: Jelena Tondini
Redatelj i koreograf: Zvonimir Peranić
Dramaturzi: Zvonimir Peranić, Jelena Tondini
Glazba: Vladimir Wölfl, Jelena Tondini, Tonči Horvat – Hus, Nataša Petrić – Tasha, Kristijan Ćoza
Glazbeni producenti: Tonči Horvat – Hus (Baltazar), Vladimir Wölfl
Scenograf / Video: Ivan Dobran
Kostimografkinja: Kristina Nefat
Oblikovatelj svjetla: Dalibor Fugošić
Frizure i šminka: Ksenija Nakić Alfirević
Suradnik za scenski pokret: Jorge Correa Bethencourt
Izvedba dijela glazbenih dionica: Skandal Bend
Kostimografija videa: Uroš Raguž, Kristina Nefat
Savjetnik za pokret (video): Frane Meden
Savjetnik za fotografiju (video): Dejan Štifanić
Ideja plakata: Hrvoje Mijočević
Autorica fotografije i staylinga za plakat: Tajči Čekada
Dizajn oglasnog materijala: Andrea Kustić
Scenski menadžer: Hrvoje Mijočević
____________________
Izvođači:
DE SAINT – ANGE: Nataša Petrić – Tasha (The Bastardz)
EUGENIE: Ana Ljutić
VITEZ: Kristijan Ćoza (Mandrili)
DOLMANCE: Gregor Klarić (Greg)
DOLMANCE: Zoran Josić
DOLMANCE: Roko Katalinić (f.O.F.)
Rezervaciju možete izvršiti na prodaja@ink.hr
Ulaznice su po cijeni od 50kn.
(Studenti, učenici, umirovljenici i nezaposleni 35kn.)
POGLEDAJTE CES TRAILER:
http://www.youtube.com/watch?v=FXgugqOZQtw
_____________________
Kritike
Na dan lokalnih izbora riječki Teatar Rubikon i TOFA iz Pule izveli su predstavu »Coito Ergo Sum«, podnaslovljenu kao »politička porno oda tranziciji«. Vrijeme za premijeru nije moglo biti bolje tempirano, jer je riječ o predstavi koja u obliku koncertne izvedbe drame ili dramskog koncerta kontrapunktira politiku i pornografiju.
Vrhunac ironije je finale predstave u kojemu …
Kim Cuculić, »Coito Ergo Sum«: glazbeno-vizualni kontrapunkt politike i pornografije, Novi list, 21. svibnja 2013.
U odnosu na De Sadea, mogli bismo reći, dogodila se inverzija i mnoge elemente današnjega društva možemo detektirati kao “pornografske”. Naročito politiku, kojom se predstava “Coito ergo sum” pretežito i bavi. Zanimljiv je način na koji je redatelj i koreograf Zvonimir Peranić dramsko-glazbene dionice povezao s odličnim videomaterijalom Ivana Dobrana. Likovi iz “Filozofije u budoaru”, koji se u preciznoj glazbenoj dramaturgiji kreću pozornicom, u dijalogu su s vizualnim dijelom, komentirajući ga s ironijskim odmakom.
„Cito Ergo Sum“ Teatara Rubikon i pulske TOFA-e, Glas istre, 21. svibnja 2013.
Odlična glazba, dobra video-scenografija i bogati kostimi bile su odlike sinoćnje izvedbe.
Radio Rijeka, 20. svibnja 2013.
“Coito Ergo Sum” (…) nosi potpuno novi trenutak – redatelj i koreograf Zvonimir Peranić potrudio se da se likovi tijekom predstave niti jednom ne dotaknu. Tako se sva “strast” i “pornografija” seli na drugu točku – kritiku političkog “trenutka” koji traje već predugo i koji postaje sve nepodnošljiviji za većinu ljudi u Hrvatskoj.
Mirna Ban, “Coito Ergo Sum”, spoj politike i “pornografije”, www.dayline.info, 22. svibnja 2013.
Riječka kompanija „Teatar Rubikon“ izvela je subverzivnu predstavu (…) kritički naoštrenu prema aktualnim društveno-političkim okolnostima. „Coito ergo sum“ ima složenu strukturu koja ljuto izmiče svakom čvršćem žanrovskom određenju. Riječ je o formalno slojevitom djelu, stiliziranoj, multimedijalnoj koreografskoj operi, odnosno glazbenoj drami koja bez ijedne zaostale dlake na jeziku snažno reagira protiv gomile nepravdi i grotesknih anomalija na hrvatskoj političkoj sceni. Autori bezobzirno parodiraju primitivnost i arogantnu ograničenost ovdašnjih političara, njihovo perfidno manipuliranje pojmovima demokracije i slobode, kojima se nemilosrdno razmeću, dok su se oni potpuno osušili, izgubivši svaki stvarni društveni značaj. Publika (…) se direktno suočava i s komički razjarenim napadima na zaostala nacionalistička trvenja, s kritikama na račun prekomjernog i retrogradnoga društvenog utjecaja religije, patološke zasljepljenosti političara vlašću, galopirajućeg kapitalizma i devastirajućeg konzumerizma, tragedije radničke klase. Također, iz odnosa autora prema žanru, činjenice da se predstava izvodi kao „videizirana“ i parodijska opera, izlazi i značenje demistifikacije elitističke kulture. Opera se ovdje tumači u okvirima andergraund kulturnih obrazaca, što također ima jasan smisao subverzije tradicije.
Ana Tasić, O nepravdi, subverziji i sreći, Politika, Beograd, 16. rujna 2013.
____________________________
Projekt financijski pomogli: Istarska Županija – Regione Istriana, Primorsko goranska županija, Ministarstvo kulture, Unione Italiana, Europska unija
Medijski pokrovitelji: www.rijekadanas.com, Novi list
Zahvale za pomoć u realizaciji produkcije: Ivani Peranić; Istravinu, Stevi Tomiću; Mandrilima; Studiu KaPula; Gradu Rijeci