Završna večer Audioart festivala na otvaranju programske sezone Dnevnog boravka
Završnom večeri Audioart festival otvara se jesenski programski dio Dnevnog boravka Rojca. Stoga Vas pozivamo da nam se pridružite u subotu 10. rujna u 21 sat kada će Dnevnim boravkom odjeknuti višekanalna zvučna instalacija umjetnice Hrvoslave Brkušić, pod nazivom “Prošlost je strana zemlja”, nakon čega će se u dvorištu Društvenog centra Rojc održati koncert zagrebačkog rock benda Šumovi Protiv Valova koji se bave psihodeličnom glazbom i/ili tišinom. Završna večer festivala realizirat će se u suradnji sa Savezom udruga Rojca.
Audioart je sedmi po redu festival eksperimentalne i improvizirane glazbe, pod umjetničkim vodstvom Alena Sinkauza, koja će ove godine odvesti svoju vjernu i znatiželjnu publiku na sonično putovanje kroz nekoliko kultnih pulskih lokacija: Galeriju Makina, SKUC, prostore Rojca i Dom HB-a. Audioart projekt je udruge Kulturban, a uz umjetničkog ravnatelja Alena Sinkauza, ekipu čine i producentica festivala Marija Saraga, tehničko vodstvo Audiolab te suradnik Petar Milat koji je kurirao dio programa. Uz pokrovitelje festivala Ministarstvo kulture, Istarsku županiju i Grad Pulu, kvaliteti programa Audioart 07 pomogao je i Austrijski kulturni forum, najvjerniji prijatelj festivala.
O instalaciji i autorici:
U višekanalnoj zvučnoj instalaciji Hrvoslava Brkušić izgovara priče vezane uz život Tarara, zajednice na Novom Zelandu. To je zajednica Maora i Hrvata – useljenika iz 19. stoljeća, berača kauri smole – čiji je jezik mješavina maorskog, hrvatskog i engleskog. Takav jezik ustvari je transjezik, utopijski jezik utopijske zajednice koja je, premrežena žudnjama za domom koji je dislociran, za boljim koje je drugdje te nerazumljivim jezikom i stranim govorom, potka nestalnoj identifikaciji.
Izgovarane među policama s knjigama, ove se priče ulančavaju u druge korpuse, isprepliću s drugim narativnim linijama, sudjeluju u stvaranju polifonog imaginarnog pejzaža, zajedničkog kulturnog prostora u kojemu participiramo vlastitim subjektivacijama, čak i onda kada su fluidne i nesigurne.
Rad je inspiriran knjigom Senke Vrbančić Božič Tarara: Croats and Maori in New Zealand; Memory, Belonging and Identity.
Hrvoslava Brkušić rođena je u studenom 1982. Diplomirala je filmsku montažu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu i magistrirala na Odsjeku za nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kao montažerka radila je na niz dokumentarnih, igranih i eksperimentalnih filmova. U umjetnosti je zanima istraživanje kojeg neupitno prati proces koji je uvijek otvoren, dopuštajući tako da se njezine misli i uvjerenja formiraju s obzirom na saznanja i iskustva koja dobije tijekom procesa. Umjetnost shvaća kao alat s kojim otvara prvo vlastitu percepciju, zatim i percepciju drugih ljudi. Jedna je od članica umjetničkog kolektiva Ljubavnice, koji djeluje na razmeđi znanosti i umjetnosti.
Kao izlagač sudjelovala je na festivalu Ekstravagantna tijela, Improspekcije, Vizura Aperta, Sound Art inkubator, Mjestimice svjetlo i u inozemstvu, UK, Irska, Španjolska, Litva, Italija, Slovenija, Srbija, …
Trenutno radi na projektu Corners of Europe, u suradnji sa centrom za nezavisnu kulturu Pogon.
Umjetnički se izražava u različitim medijima – film i video, zvučne instalacije i live nastupi.