KURARE na koncertu
Udruga RONDO HISTRIAE i Soundpainting platforma Pula 2023. u suradnji sa Savezom udruga Rojca 29.10.2023. godine u 20:00 sati predstavit će događanje iz “Ciklusa koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.4” KURARE na koncertu.
KURARE već u vrlo malim količinama koče završetke motornih živaca od čega nastaje opća oduzetost. One se razlikuju jedna od druge – ali sve nose isti otrov.
Kurare su tamno smeđa masa gorka okusa, otrovni ekstrakti iz kore, korijena, stabljike i mladica različitih vrsta lijana raširenih u sjevernom dijelu Južne Amerike. Ako se koriste u mikro-dozama, mogu imati izražen terapeutski učinak. U medicini se zbog potrebe opuštanja mišića koristi ugl. izolirani alkaloid d-tubokurarinklorid kod otrovanja strihninom, protiv tetanusa, bjesnoće, padavice, pri narkozama, u kirurgiji i porodiljstvu, kod endoskopije i šok-terapije.
Novi eksperimentalni projekt KURARE u raznim formacijama okuplja različite umjetnike koji djeluju na polju eksperimentalne i improvizirane glazbe. Usmjeren je na interdisciplinarno istraživanje zvuka i izvedbenih koncepata na granici slobodne improvizacije i eksperimentalne
kompozicije.
Različiti umjetnici, različite formacije, jedinstvene izvedbe neponovljive kompozicije i forme – “jer otrov koji je u nama – može biti lijek”
PAVLE JOVANOVIĆ rođen je u Zagrebu 1983. Nakon osnovne i srednje škole upisuje studij jazz gitare na konzervatriju u Klagenfurtu, Ausrija pod vodstvom Agostina di Giorgia. Tokom studija sudjeluje u raznim seminarima pod vodstvom najistaknutijih jazz muzičara kao Barry
Harris, Part Martino, Ben Monder, E. Svensson, Rob Bargad, Ed Partika, Luigi Grasso itd. Nakon završenog konzervatorija sa najvišim ocjenama odlazi u New York učiti i svirati sa muzičarima na tamošnjoj sceni. Tamo je sudjelovao seminarima i učio privatno kod muzičara kao Pat Martino, Gilad Hekselman, Lage Lund, Ben Monder, Miles Okizaki, Steve Coleman i
drugi. Nakon povratka u hrvatsku 2015. osniva kvintet sa saksofonistom Grgurom Savićem pod imenom Cromatik sa kojim snimaju LP pod imenom ‘Saturday Jam’ sa kojim odlazi na turneju i promociju po Kini. Godinu dana kasnije osniva trio ‘PEEK 3’ sa Krunosalvom Levačićem na bubnjevima i Ivarom Robanom Križićem na kontrabasu te snimaju LP
‘Fragments’ i izdaju ga za Dallas records. Album je proglašen jednim od najboljih jazz albuma 2016. Kasnije te godine snima demo snimku sa free jazz sekstetom koji je osnovao sa Zoranom Ščekićem orijentiran na grafičke kompozicije i slobodnu improvizaciju. U sekstetu naziva ‘Abstract Constraction collective’ nastupa sa Ščekićem, Sašom Nestorovićem, Lukom
Žužićem, Ivarom Križićrm i Krunoslavom Levačićem u sklopu Muzičkog bienalla Zagreb sa posebnim gostom, Chris Jarretom na klaviru. ‘Abstract Constraction collective’ 2020. godine izdaje svoj prvi studijski album pod nazivom ‘Compression- Decompression’ za izdavačku kuću Cantus. U ljeto 2019. Završava magistarski studij u Beču sa diplomom Master of Arts u
klasi profesora Martina Kollera i završava studijski album ’Fallout’ koji izlazi krajem 2022. godine za Unit Records u Švicarskoj.Osim vlastith projekata sudjelovao je i snimao u raznim orkestrima i vrhunskim regionalnim muzičarima kao Miro Kadoić, Zoran Ščekić, Saša Nestorović, Bojan Krhlanko, Jošt Drašler, Zvjezdan Ružić, Zvonimir Šestak, Ivan Bonačić, Marko Lazarić, Marko Črnčec, Jazz orkestar HRT, HGM Big Band, CRI Orchestra, Nenad Sinkauz, Vesna Pisarović, Sunrise Session Collective i dr.
MARCO QUARANTOTTO magistrirao je jazz bubanj i udaraljke na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti – Institutu za jazz glazbu u Grazu, kod sveučilišnih profesora Alex Deutsch, Mandred Josel i Howard Curtis. Na hrvatskoj glazbenoj sceni surađivao je sa glazbenim grupama Nola, Goribor, East Rodeo i T.B.F. U 2009. godini seli u London gdje nastavlja glazbenu karijeru. Od tada do danas nastupao je sa mnogim britanskim cjenjenim glazbenicima kao što su Johnatan Gee (Pharaoh Sanders), Quentin Collins (Alicia Keys/Gregory Porter), Byron Wallen (Chaka Khan/Hug Masakela), Nathaniel Facey, Mike Gorman (Incognito), Mornington Lockett, Kevin Davy (Lamb), Nicholas Meyer (Jeff Beck), Andrew McCormak, Claude Deppa (Carla Bley), Nick Pini (Laura
Marling/Nick Mulvey), Dominik Pipkin (Morcheeba/PalomaFaith), Carl Orr (Billy Cobham), John Etheridge (Soft Machine), Sam Eastmond (John Zoran) i drugi. Redovito surađuje sa Beth Rowley, Robert Mitchell (Steve Coleman Five Elements), Julia Biel, Toni Kofi, Theo Jackson, Will Butterworth Trio/Quartet, Adam Beattie, Brooke Sharkey, Nicki Wells Turya, Toru i Shama Rahman.
2019 godine osniva svoj autorski trio ŪROK i u Novembru iste godine izdaje album prvijenac za Chant Records u New York Cityu. Album je uvršten u listu najboljih jazz albuma godine u Rolling Stone Magazinu ‘Best Of Jazz 2019’. Značajne suradnje sa međunarodnim umjetnicima kao što su Jessica Lourie, Erin Dickins (Manhattan Transfer), Chad Lefkowitz-Brown, Roy Paci, Knoel Scott (Sun Ra Arkestra), Manu Eveno (Tryo) i Timi Dakolo. Suradjivao je sa producentima kao što Humberto Gatica (Michael Jackson, Andrea Bocelli), Marc Urselli (Mike Patton, John Zorn), Julian Simmons, Alberto Roveroni, Gary Marlowe, Massimo Visentin, Giulio Favero (Zu, Teatro Degli Orrori). Snimio je preko četrdeset albuma za razne umjetnike iz glazbenih pravaca Jazz, Rock, Experimentalne i Etno glazbe, diljem Europe i Velike Britanije.
NEVEN RADAKOVIĆ, akademski dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbenik, performer – umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula. Nakon 15 godina izvođenja klasičnoga repertoara glazbe 18., 19. i 20. stoljeća kao simfonijski, operni i zborski dirigent sa raznim ansamblima, orkestrima i zborovima (Zagrebačka filharmonija, Simfonijskim Puhački orkestar HV-a, Sofijski festivalski orkestar, Cantus ansambl, Ganz festivalski ansambl, Zbor i orkestar HNK Split, HRT Zbor, akademski zbor i orkestar Muzičke akademije Zagreb itd..) 2011. posvećuje se autorskom radu na polju ekperimentalne, improvizirane i Nove glazbe, sa fokusom na konceptualnoj, performativnoj, eksperimentalnoj i
intermedijalnoj kompoziciji. 2015. započinje svoje putovanje Soundpaintingom (multidisciplinarnim znakovnim jezikom za
skladanje u realnom vremenu), te u suradnji sa udrugom Rondo Histriae pokreće Soundpainting platformu Pula (prostor za istraživanje, produkciju i edukaciju na polju inovativnih umjetničkih praksi), u sklopu koje vodi i organizira radionice, istraživanja i umjetničke rezidencije, te osmišljava i producira autorske multidisciplinarne, intermedijalne, koncertne i
radiofonske umjetničke produkcije: “Orkestracija prostora”, “MANE”, “Treniranje prisutnosti” , “DADa/NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto”, “USTA_NA_K: što bi bilo mišljenje da se neprestano ne suočava sa kaosom”, “QuRaTo”, “Nikad i Uvijek”, “Dum spiro”,
“Grafospekcije”, “Metamidi”, “PROCESS_ISpainT(H)ING?!”, “IMPROViziJE” , “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe”, “Ciklus intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa”, te od 2020. – izlagačko-izložbeni projekt – “IZlog”.
Osnivač je i glavni dirigent ansambala: CRI Orchestra (CRoatian Improvisers Orchestra), ISpainT(H)ING ensemble, APU Postmodern Art Ensemble itd.
___________________________________________________
Organizator događanja je udruga RONDO HISTRIAE i Soundpainting platforma Pula u suradnji sa Savezom udruga Rojca
Tehnička potpora: AudioLab d.o.o.
Ton majstor: Dean Pavletić
Autori promotivnog materijala: Neven Radaković/Goran Velić
Događaj je organiziran u sklopu programa “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.4” kojeg organizira udruga RONDO HISTRIAE uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.