PROCESS_ ISpainT(H)ING?!_0.6 u Dnevnom boravku Rojca
Udruga RONDO HISTRIAE i Soundpainting platforma Pula 2023. u suradnji sa Savezom udruga Rojca predstavljaju događanje iz “Ciklusa koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.4”
PROCESS_ISpainT(H)ING?!_0.6
Koncertni performans: event kompozicija oblikovana u realnom vremenu
Vrijeme: nedjelja, 10. prosinca 2023. | 19 sati
Mjesto: Dnevni boravak Rojca
_________________________
Besplatan ulaz!
_________________________
Process_ISpainT(H)ING_0.6 okuplja glazbenike, skladatelje i sound art umjetnike koji djeluju na polju ekperimentalne i improvizirane glazbe, te intermedijalne i hibridne umjetnosti, a koji su na ovaj ili onaj način vezani i/ili povezani s Istrom.
Sudjeluju:
Luka Čapeta, el. guitar, noise box,electronics
Marko Grbac Knapić, meta-midi keyboards, electronics, live processing
Marco Quarantotto, drums & objects
Neven Radaković, Midi-synth, voice, electronics, live processing
___________________________
Dizajn zvuka i svjetla: Dean Pavletić
Tehnička potpora: AudioLab d.o.o.
Autori plakata i promotivnog materijala: Goran Velić & Neven Radaković
Organizator: Soundpainting platforma Pula i udruga RONDO HISTRIAE u suradnji sa Savezom udruga ROJCA
________________________
Događaj je organiziran u sklopu programa “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.4” i „Ciklusa umjetničkih istraživanja“ Soundpainting platforme Pula kojeg organizira udruga RONDO HISTRIAE uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule. __________________________________________________________________________________
Projekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ usmjeren je na procesualnost – umjetničko-istraživački proces kao ključno – nepredvidivo, otkrivajuće i (potencijalno) transformirajuće iskustvo.
Konceptualno i teorijski oslanja se na Soundpainting, multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu (autora Waltera Thompsona) – s ciljem stvaranja i razvijanja novog, autorskog „isPAINTING“ znakovnog jezika (IStrian soundpainting).
U izvedbenom aspektu projekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ kreće se na sjecištu konkretne glazbe, sound arta, performans arta i glazbenog teatra, sa svakom izvedbom mijenjajući formu i izvođačke formacije, ali uvijek zadržavajući zajednički nazivnik u eksperimentalnoj i improviziranoj kompoziciji, otvarajući tako performativni prostor za susret i prožimanje inovativnih i radikalnih autorskih estetika, senzibiliteta i koncepata umjetnika koji u datom trenutku čine autorsko-izvođački korpus.
Svaka nova izvedba, metodološki i organizacijski navezana je na umjetničko istraživanje i umjetničku rezidenciju kroz koje se svaka nova event kompozicija konceptualizira. Tako će ovom koncertnom performansu prethoditi dvije metodološke faze: umjetnička istraživanja “MetaMIDI_0.2” i “isPAINTING_0.5”, te umjetnička rezidencija “PROCESS ISpainT(H)ING!?_0.6”, u sklopu koje će u Dnevnom boravku Rojca od 10. – 12. 12. 2023. biti održana isPAINTING radionica.
U središtu pozornosti umjetničkog istraživanja “MetaMIDI_0.2 je razvoj midi instrumenta koji se temelji na autorskim zvukovima akustične, električne, elektro-akustične i sintetske provenijencije, a koji suanalogno i digitalno manipulirani.
Rezultat takvog procesa je paleta konkretnih zvukova (“musique concrete”), koja u svojoj ukupnosti čini novi instrument. Taj midi instrument (u ovom slučaju klavijatura/sintetizator zvuka) na neki “uvrnuti” način funkcionira kao veliki mješoviti (meta) orkestar.
“isPAINTING_0.5” je umjetničko istraživanje koje na temelju istraživanja postojećih, razvija novi autorski znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu.
isPAINTING omogućava prilagodbu svakojakim instrumentima, svekolikim različitim autorsko-umjetničkim estetikama i senzibilitetima, personalizirajući postojeće koncepte i sam znakovni jezik obzirom na vrstu i fleksibilnost instrumenata, ali i sam pristup autora-umjetnika-izvođača zvuku, odnosno, svom instrumentu.
Na taj način omogućava aleatorične i paralelne performativne zvučne radnje, u jednakoj mjeri kao i one sinhronizirane – rezultirajući uvijek novim kompozicijama koje se, dakako, oblikuju isključivo u trenutku izvedbe.
Za razliku od Soundpaintinga i drugih sličnih znakovnih jezika za skladanje („Conduction“ autora Lawrence D. „Butch“ Morrisa, „Ritmo y percussion con senas“ autora Santiaga Vazqueza itd.) isPAINTING omogućava skladatelju-dirigentu istovremeno oblikovanje, vođenje i sudjelovanje u izvedbi.
isPAINTING znakovni jezik koristi samo jednu ruku u znakovnoj komunikaciji, te ostavlja prostora da osoba, ili, u onom nekom zamišljenom idealu prema kojem stremi, OSOBE koje oblikuju izvedbu, ujedno u njoj sudjeluju svirački kao dio ansambla.
____________________________
Biografije umjetnika
LUKA ČAPETA (1992.) Počinje svirati gitaru s 15 godina te uz pomoć mentorstva Brune Mičetića upisuje Akademiju za jazz, elektroniku i modernu glazbu u Beču. Uz mentore Petera Felixa Roma i Michaela Tiefenbachera uči kontrapunkt, kompoziciju, jazz glazbu, avangardnu glazbu, noise i eksperimentalne smjerove.
Nakon 5 godina života i školovanja u Beču, seli u Zagreb i aktivno sudjeluje u poticanju razvoja lokalne scene. Od plesnih predstava, filmske i dokumentarne glazbe, klupske scene i studijskih angažmana, sudjeluje kao producent, zvukovni inženjer, gitarist, aranžer i savjetnik.
Od elektronske glazbe, do jazza, noisea, popa, etna i raznih hibridnih stilova, uvijek je na rubu eksperimentalnog i drugačijeg, u potrazi za novim estetikama i zvukom.
MARKO GRBAC KNAPIĆ – M.G.K. je multi-instrumentalist i skladatelj iz područja elektronske, kazališne, plesne i filmske glazbe. Snima akustična okruženja i stvara zvučne instalacije. Angažiran u istraživanju gore navedenih područja, posebice područja u kojima se odvija miješanje stilova u svrhu nastajanja novog originalnog umjetničkog izražaja. Tijekom proteklih 25 godina živio i djelovao diljem Europe, ali nikada nije napustio stari kontinent.
Surađivao sa: Kazalište dr. Inat Pula(HR), Playground Collective- Frankfurt(DE), Ninja Tune-London(UK), Prog as a Frog- Amsterdam(NL), Istarsko Narodno Kazalište- Pula(HR), Compagnie with Balls(FR-NL), Grotest Maru- Berlin(DE), Forgotten Fish Memory Orchestra- Amsterdam (NL), Eva Ursprung- Graz(AU), Maja Drobac- Zagreb(HR), Andrea Gotovina- Pula(HR), Ivan Marušić- Zagreb(HR) i mnogim glazbenicima na više od 350 koncerata, 8 kazališnih predstava , 4 LP – CD izdanja, 2 soundtracka za film, 9 zvučnih instalacija. Dva puta nagrađivan u području filmske i scenske umjetnosti. Živi u Puli i stvara glazbu u vlastitom studiju “Armazonex”.
MARCO QUARANTOTTO magistrirao je jazz bubanj i udaraljke na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti – Institutu za jazz glazbu u Grazu, kod sveučilišnih profesora Alexa Deutscha, Mandreda Josela i Howarda Curtisa. Na hrvatskoj glazbenoj sceni surađivao je s glazbenim grupama Nola, Goribor, East Rodeo i T.B.F.
U 2009. godini seli u London gdje nastavlja glazbenu karijeru. Od tada do danas nastupao je sa mnogim britanskim cjenjenim glazbenicima kao što su Johnatan Gee (Pharaoh Sanders), Quentin Collins (Alicia Keys/Gregory Porter), Byron Wallen (Chaka Khan/Hug Masakela), Nathaniel Facey, Mike Gorman (Incognito), Mornington Lockett, Kevin Davy (Lamb), Nicholas Meyer (Jeff Beck), Andrew McCormak, Claude Deppa (Carla Bley), Nick Pini (Laura Marling/Nick Mulvey), Dominik Pipkin (Morcheeba/PalomaFaith), Carl Orr (Billy Cobham), John Etheridge (Soft Machine), Sam Eastmond (John Zoran) i drugi. Redovito surađuje sa Beth Rowley, Robert Mitchell (Steve Coleman Five Elements), Julia Biel, Toni Kofi, Theo Jackson, Will Butterworth Trio/Quartet, Adam Beattie, Brooke Sharkey, Nicki Wells Turya, Toru i Shama Rahman.
Godine 2009. osniva svoj autorski trio ŪROK i u studenom iste godine izdaje album prvijenac za Chant Records u New Yorku. Album je uvršten u listu najboljih jazz albuma godine u Rolling Stone Magazinu ‘Best Of Jazz 2019’.
Značajne suradnje sa međunarodnim umjetnicima kao što su Jessica Lourie, Erin Dickins (Manhattan Transfer), Chad Lefkowitz-Brown, Roy Paci, Knoel Scott (Sun Ra Arkestra), Manu Eveno (Tryo) i Timi Dakolo. Surađivao je s producentima kao što su Humberto Gatica (Michael Jackson, Andrea Bocelli), Marc Urselli (Mike Patton, John Zorn), Julian Simmons, Alberto Roveroni, Gary Marlowe, Massimo Visentin, Giulio Favero (Zu, Teatro Degli Orrori).
Snimio je preko četrdeset albuma za razne umjetnike iz glazbenih pravaca jazz, rock, eksperimentalne i etno glazbe, diljem Europe i Velike Britanije.
NEVEN RADAKOVIĆ (1978.), akademski dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbenik, performer – umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula. Nakon 15 godina izvođenja klasičnoga repertoara glazbe 18., 19. i 20. stoljeća kao simfonijski, operni i zborski dirigent s raznim ansamblima, orkestrima i zborovima (Zagrebačka filharmonija, Simfonijski Puhački orkestar HV-a, Sofijski festivalski orkestar, Cantus ansambl, Ganz festivalski ansambl, Zbor i orkestar HNK Split, HRT Zbor, akademski zbor i orkestar Muzičke akademije Zagreb itd.) od 2011. posvećuje se autorskom radu na polju eksperimentalne, improvizirane i Nove glazbe, sa fokusom na konceptualnoj, performativnoj, eksperimentalnoj i intermedijalnoj kompoziciji.
Godine 2015. započinje svoje putovanje Soundpaintingom (multidisciplinarnim znakovnim jezikom za skladanje u realnom vremenu), te u suradnji s udrugom Rondo Histriae pokreće Soundpainting platformu Pula (prostor za istraživanje, produkciju i edukaciju na polju inovativnih umjetničkih praksi), u sklopu koje vodi i organizira radionice, istraživanja i umjetničke rezidencije, te osmišljava i producira autorske multidisciplinarne, intermedijalne, koncertne i radiofonske umjetničke produkcije: “Orkestracija prostora” , “Treniranje prisutnosti” , “DADa/NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto“, “USTA_NA_K: što bi bilo mišljenje da se neprestano ne suočava s kaosom“, “Nikad i Uvijek“, “Dum spiro”, “Grafospekcije“, “Metamidi“, “PROCESS_ISpainT(H)ING?!“, “IMPROViziJE” , “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe“, “Ciklus intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa“, te od 2020. – izlagačko-izdavačko-izložbeni projekt – “IZlog“.
Osnivač je i umjetnički voditelj CRI Orchestra (CRoatian Improvisers Orchestra), ISpainT(H)ING ensemble, APU Postmodern Art Ensemble itd.