Otvorena izložba Petra Šćulca “Zapuštene forme”
U prepunom Dnevnom boravku Rojca, brojni zaljubljenici u stilske forme Petra Šćulca imali su prilike otkriti još jedno njegovo viđenje svijeta, a posebice grada, koji ga okružuje. Izložba tematizira arhitekturu Pule, kao slojevitu priču o vremenu, prostoru i društvenoj nebrizi, s posebnim fokusom na napuštene i propadajuće strukture.
Kroz seriju instalacija, autor istražuje arhitektonske fragmente grada unazad 100 godina, mapirajući ih kao simbole prolaznosti, Šćulac koristi arhitekturu kao svojevrsni vizualni kod, preispitujući razloge zbog kojih su ovi objekti prepušteni propadanju. Kombinirajući moderne materijale metalne mrežice i betona, Šćulac stvara slike unutar drvenih okvira koje evociraju surovost i težinu zapuštenih građevina. Svjetlost, kao ključni element svake instalacije, projicira negativ slike na zid, stvarajući dinamičnu igru svjetla i sjene.
U kontekstu političke indiferentnosti, napuštene zgrade i prostori predstavljaju metaforu šireg društvenog stanja – neuspjeha u očuvanju kulturne baštine i odgovornosti prema zajedničkom prostoru no. Autor kroz svoje radove sugerira da nebriga o ovim strukturama nije samo fizički problem, već odraz dubljeg nedostatka vizije i političke volje.
Šćulac naziv izložbe ‘Zapuštene forme’ zgrada i građevina definira kao emotivan pristup, a nadahnuće za djela, kroz svojevrsnu nostalgiju za nekim prošlim vremenima u kojima su te forme obilježavale snagu stvaranja, postojanosti te bile simboli uspješnosti perioda u kojima su nastajale.
Šćulac ističe da se radi o našoj zajedničkoj povijesnoj i kulturnoj baštini, nastaloj za vrijeme Austrougarske, fašističke Italije i jugoslavenskog komunizma koja pred nama propada iz posve nepoznatih razloga.
Igra svjetla i sjene je ta koja predstavlja pozitiv i negativ predstavljenih radova, emociju koja je autoru bila bitna za predstavljanje radova, kao i integralni dio izložbe, umjetnički video poznatog pulskog redatelja Danila Lole Ilića koji prikazuje Šćulca kroz proces stvaranja radova.