Izgubljeni Miraz VIII. / PLACENTA
PLACENTA / Izgubljeni Miraz VIII. nova je, samostalna, multimedijalna prezentacija. Nadovezuje se na izložbeno – performativni slijed izvedbi koje autor potpisuje. Nosi broj VIII. i dio je niza od samozadanih 23, koje autor planira održati tijekom vremena. Petar Dugandžić je koncept zamislio, te ostvaruje, na način da se pojedine izvedbe realiziraju svake godine, na isti dan, u isti sat, često na drugoj lokaciji.
Do sada, s projektom Izgubljeni Miraz, autor je nastupio:
1. 23. XI. 2014. – Ljubuški, BiH: Izgubljeni Miraz 1.; Njegova kruna
2. 23. XI. 2015. – Rovinj, Hr: Izgubljeni Miraz 2.; Dali je sunce bordo boje
3. 23. XI. 2016. – Zagreb, Hr: Izgubljeni Miraz 3.; Drevni ljudi
4. 23. XI. 2017. – Grožnjan, Hr: Izgubljeni Miraz 4.; Osobna konstelacija
5. 23. XI. 2018. – Phuket, Thailand: Izgubljeni Miraz 5.; Okrenuh se ka Egiptu
6. 23. XI. 2019. – Grožnjan, Hr: Izgubljeni Miraz 6.; Krletka
7. 23. XI. 2020. – Buje, Hr: Izgubljeni Miraz 7.; Soba 23
Ovo događanje ima redni broj 8, i naslov: Izgubljeni Miraz VIII. / PLACENTA. Održat će se u Dnevnome boravku Rojca, u srijedu 23. studenog, s početkom u 19.23.
Svaka od produkcija ima redni broj, opći i tematski naslov. Svaki od projekata nudi tematski definiranu cjelinu, ali se one spajaju cjelokupnim konceptom promišljanja o osobnom i socijalnom vremenu u kojem žive i autor i publika.
Autor o izložbi:
Tema, inicijacija za ovogodišnji projekt, je moj stav o tome da svako novo, dramatično životno iskustvo, koje nas ne ubije, već nas ojača, reprezentira neku vrstu novog, osvještenijeg „Ja“. Intenzivno se udubljujući u problematiku i realizaciju/materijalizaciju, želeći simbolično predstaviti novi početak, zapazio sam magiju, ljepotu simboličnog ponovnog rađanja. Ovime propitujem ali i na neki način sebi odajem poštovanje jer nisam posustao u trenucima koji su mi bili naporni. Ovaj projekt mi je i svojevrsno osobno čistilište. Njime nastojim sve nelagodne i tmurne trenutke pretvoriti u nešto plemenito i sjajno. Uz to nudim ideju osvješćivanja i drugih ljudi, uputiti ih ka ideji propitivanja kako osobnog tako i socijalnog okruženja. Iako možda narativno, ali kao jasnu metaforu uvodim maketu Zlatnog jaja iz kojeg izlazim ogrnut, presvučen mekim, polutransparentnim materijalom koji simbolizira placentu, posteljicu koja je veza između maternice i fetusa. Ova povezanost bitna je za nastanak ploda no, ona se kasnije skida kako bi novo biće moglo samostalno zaživjeti. Ova koprena se tijekom izvedbe postepeno gubi. To čišćenje, zakoračivanje u novi život, prati plesni – performativni pokret i izabrani zvuk klasične glazbe. Tijekom radnje koristim i moje likovne kolaže ali i fotografije koje je snimio Dean Buzleta, tijekom foto seesiona na znakovitoj lokaciji Cave Romane u blizini Pule. Djelomično koreografiran a povremeno spontani pokret, traje cijeli performance. Od izlaska iz jaja/matrice, dodirivanja crno – zlatnih radova koji kroz memoriraju gestu, osvrćući se na fotografije, sjedinjujem priču: Izgubljeni Miraz VIII.. Želim predstaviti, ukazati, pokazati ljepotu mijene i tijeka kao kontinuirane konstante našeg osobnog, socijalno ljudskog i naturalnog okruženja. Novi početak naporna je situacija ali to je sastavni dio života. Nakon izvedbe i ja simbolično krećem u novi život.
Petar Dugandžić / Rainbow23, rođen je 1990. u Čapljini (Radišići), BiH. Kroz oblikovanje dotiče raznovrsne medije iskaza: modeling, dizajn, pokret, gluma, performans, slikanje, a njegovi nastupi, izvedbe, projekti mnogobrojni su i često spontani, nenajavljeni. Autor je najveće čestitke na svijetu (100m) naslikane povodom ulaska Hrvatske u EU, prezentirane u Zagrebu, tijekom prosinca 2013. godine. Najbrojnije plesne i glumačke izvedbe u RH, realizirao je s organizacijom „Istra Inspirit“ i plesne skupine „Roxanne“ iz Rovinja. Slikarskim radovima predstavio se na više samostalnih izložbi konceptualnog karaktera.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.