Melting Waves “Stratocluster” Novak /Pelicarić /Borelli
U subotu, 27.06.2020. u 22 sata u Dnevnom boravku Rojca, preciznije u dvorištu DC Rojc imati ćemo priliku uživati u audio – vizualnoj izvedbi zagrebačkog sastava Melting Waves.
Ljekoviti uvod u ljetni program i nadolazeće koncerte u dvorištu DC Rojc.
Melting Waves je audio- vizualni, izvedbeni produkcijski sastav kojeg čine umjetnički i životni partneri Tena Novak Vincek i Hrvoje Pelicarić, te multimedijalni umjetnik Filip Borelli.
Riječ je o izvedbi elektroakustičke glazbe uz video projekcije koje se baziraju na video uradcima stare turske tehnike crtanja na vodi, u crno- bijeloj varijanti. Pomoću analogne elektronike, semplova, vokala i žičanih instrumenata provučenih kroz efekte, trio rastapa zvučne i vizualne valove rastežući vremenske intervale njihove jeke.
Teško je konceptualizirati intuitivna stanja stvaranja koja su u odsustvu uma i razuma, ona su bestežinska i
bezgranična u konvencionalnom smislu poimanja i logike. Upravo ta stanja prizivaju Melting waves u svojem konceptu koji je uglavnom, uz par rudimentarnih zvučnih zidova kao polazišta stvaranja, baziran na improvizaciji, no čini se da ipak postoji neko prešutno uzajamno poštovanje u biranju određenih zvučnih zahvata, a to je
uglavnom međusobna podrška i diskrecija u progresiji koja se odvija neinvazivno i polako, poput disanja ili samog bivanja. Takva stanja u izvedbi zahtijevaju visoku budnost ali i svijest o onome nemanifestiranom, bezvremenom i bestežinskom, stanju bića i duše.
Da bi se ta muzika izvodila i slušala uživo, potrebno se podesiti
na određene frekvencije. Na frekvencije Visoke vibracije i univerzalni zakon neškodljivosti drugome prije svega,
što znači obzirnost i briga za poboljšanje nečijeg stanja, u ovom slučaju svog stanja i stanja publike, a ne destrukcija kao inertni odgovor ionako destruktivne okoline.
Cilj je slušatelja ostaviti u boljem i opuštenijem mentalnom stanju, nego je to bio prije sudjelovanja u slušnom i vizualnom uzdizanju svijesti. Theta valovi na intuitivnoj razini.
Učinak Melting wavesa ima terapeutski pristup, odnosno prirodno uzdizanje na visoke vibracije koje opuštaju i zrače neinvazivno i nježno. Kao i u svemiru, postoji prostor i materija u prostoru,
čestice, odnosno kreacije koje se stvaraju i razaraju,. Ovdje tako postoji zvuk u prostoru vremena, a mi dopuštamo da se on prostire pred našu vremensku liniju. Slušatelj prihvaća višu svijest i kozmos i dopušta kozmičkom kanalu da kroz njega kreira i razara, kroz principe neopiranja, prihvaćanja i prepuštanja valovima.
Svrha je svakako ona koja je danas najpotrebnija, a to je podizanje svijesti o suštini iza materijalnog poimanja života i osobnosti, o stanju bez ega i kontrole uma, i liječenje vlastite psihoze i psihoze publike. Možda baš odsustvom uočljivog razvoja, odnosno materijalnoga sadržaja, ili fabule, te putanjom strujanja k višim stanjima, duševnim stanjima, hranimo, i liječimo okolinu, te tako stvaramo pozitivno energetsko polje. I mi jesmo ta suština prije svega ostalog, i u tom perceptivnom polju ne postoji nikakva međusobna procjena, niti osuda, i teško predrasuda, već samo uzajamno stapanje, prihvaćanje i potpuna podrška te reakcije na svaki zvučni utjecaj koji se dogodi.
Melting waves tako komuniciraju u svom pomnom međusobnom slušanju i reagiranju. Na neki način je cilj stvoriti zvuk koji ne govori i ne opravdava se, nego već jest, on jest ljubav , on jest podržavajuća sila, unatoč neizvjesnosti onoga što će se sljedeće dogoditi.Prepuštanje bez straha.
Tena Novak Vincek rođena je 16. svibnja, 1986. godine u Zagrebu. Diplomirala je violinu 2008. godine na Muzičkoj
Akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Usavršavala se kod brojnih domaćih i stranih renomiranih pedagoga, te osvajala
nagrade na regionalnim natjecanjima. Sudjelovala je na seminarima i nastupala u Sloveniji, Austriji, Francuskoj i Italiji. Tijekom i nakon studija nastupa samostalno i kao član u sastavima: "Tena Novak", "Fjodor","Nimbus dei",
„Rokambol“, po Hrvatskoj, i inozemstvu. Od 2008. do 2017. radi kao nastavnica violine. Bavi se kompozicijom, slikarstvom, pjevanjem, eksperimentalnom i slobodno improviziranom glazbom. Od 2012. započinje sa samostalnom produkcijom i izvođenjem glazbe koju sklada, te osniva svoj ansambl s kojim organizira niz autorskih
večeri. Potpisuje albume „Empathy of Water“ i „Cognitions” koje je snimila sa ansamblom, a pod umjetničkim imenom „ Anette Cavon“, kantautorske albume „ Space of love“ i „Endless”. Kao autorica i solistica sudjeluje u brojnim suradničkim eksperimentalnim, konceptualnim, filmskim, plesnim i multimedijskim projektima, te nastupa na festivalima nove i slobodno improvizirane glazbe. (D.B. Indoš, B. Brezovac, M. Kolar, Šalter ansambl, Stichri orchestra, i festivali : Izlog suvremenog zvuka, Ispod Bine, Audio art i drugi). Njeni projekti su sufinancirani od Ministarstva kulture i Gradskog ureda za kulturu (Slika Pokret Zvuk, Titraji vode, Anette Cavon, Melting Waves, Improkvart, Layers) Sve njene radove opisuje široka multidimenzionalnost koja se može iskusiti u mnogobrojnim
instrumentima koje koristi u svojim skladbama, različitim pristupima glazbi, te u mnogobrojnim gostovanjima u raznovrsnim prostorima, a njene su izvedbe često praćene vizualnim, slikovnim i plesnim sadržajima. Kreatorica je novog glazbenog žanra koji naziva progresivni minimalizam.
Hrvoje Pelicarić oblikovatelj je zvuka, glazbenik, producent i multimedijalni umjetnik. Diplomirao je tonsku tehniku na School of audio engineering u Rotterdamu, preddiplomski studij Filma i Videa, te diplomski studij smjera Medijska umjetnost na Umjetničkoj akademiji u Splitu.Od 1993. je prisutan kao glazbenik i performer na
eksperimentalnoj glazbenoj i kazališnoj sceni te radi glazbu za različite kazališne produkcije (skupine Zidar Betonsky, Fractal Falus Teatar, Sonvoyce On Source, Melting Waves). Na nezavisnoj kulturnoj sceni suosnivač je kulturno-umjetničke udruge Uzgon. Radio je i kao redovni predavač na School of audio engineering u Ljubljani te stručni suradnik na kolegiju Oblikovanje zvuka na Umjetničkoj akademiji u Splitu. U ulozi snimatelja i glazbenog
producenta sudjeluje na brojnim izdanjima nezavisnog karaktera (Sphericube, Bilk, Klaus, Turato91, Cul-de-Sac, Trobecove krušne peći, Anette Cavon). Kao autor i izlagač sudjelovao na nekoliko skupnih i jednoj samostalnoj izložbi. U Splitu pokreće festival zvukovne umjetnosti ISPOD BINE, čiji je umjetnički voditelj i tehnički ravnatelj.Bavi se oblikovanjem zvuka, glazbom za film i kazalište, prostorno-zvučnim instalacijama. Živi i radi u Zagrebu.
Filip Borelli je hrvatski novomedijski umjetnik koji se bavi istraživanjem interakcije između svjetlosti, zvuka, pokreta i glazbe. Diplomirao je Nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je također završio ekonomski fakultet.Unutar svojih radova često koristi znanstvene pristupe u istraživanju prirodnih fenomena. Kinetičke skulpture, interaktivne instalacije, performansi i eksperimentalni filmovi najčešći su oblici njegovog umjetničkog izričaja.Tijekom studija bio je aktivni član KSET-a (Kluba studenata elektrotehnike i računalstva), DZIU Medike (Dvorane za izvedbene umjetnosti) i ZPC-a (Zagrebačkog plesnog centra).Kao izvođač i glazbenik djeluje od 2009. je član Hrvatske glazbene unije (HGU).Radio je kao glumac, redatelj, snimatelj, montažer i performer na brojnim predstavama, filmovima i glazbenim spotovima.Sudjelovao je na brojnim izložbama i festivalima u
Hrvatskoj i inozemstvu među kojima su:GALERIJA PROZORI (Zagreb, CRO.), SILBERSALTZ Festival ( Halle, GER.),
SOUND ART INKUBATOR (Zagreb, CRO.), TOUCH ME FESTIVAL (Art & science fest. Zagreb, CRO), BLOCKHEIDE
LEUCHTET (AUT), IAB (Industrial Art Biennial, Labin, CRO ), WIR WOLLEN DAS (Aa gallery, Wien, AUT), MTF (Music and Technology Festival, Berlin, DE), OZORA (HUN), LOST THEORY (Deringaj, CRO), ZEZ (Zagreb, CRO), IZLOG SUVREMENOG ZVUKA (CRO), SAMOBORSKI SALON 2018. (Samobor, CRO.)…
Organizatori događaja su Soundpainting platforma Pula i Savez udruga Rojca, uz financijsku podršku Ministarstva kulture RH, Zaklade Kultura Nova, Upravnog odjela za kulturu Istarske županije i Grada Pule.